Online focus group: Poznejte skryté motivace vašich zákazníků

Online focus group je výzkum formou řízené internetové diskuze. Účastní se jí nejčastěji 12 až 20 lidí, kteří za podpory moderátora diskutují na témata jako např. přírodní kosmetika, nakupování potravin na internetu, třídění bioodpadu nebo péče o domácí mazlíčky.

Takovou diskuzi pro vás můžeme realizovat – vymyslíme, jaké téma vám pomůže poznat zákazníky, seženeme respondety, vše odřídíme a nakonec společně projdeme všechna zjištění.

Výhody Online focus group

S fokuskou na internetu získáte mnohem víc podnětů pro váš byznys

Oproti tradičním focus groups získáváme v těch internetových mnohem více příspěvků. V první řadě se diskuze účastní více respondentů (v offline verzi tak 6 až 8) a diskuze také trvá déle – klidně i 14 dní (oproti tradičním 2 hodinám).

Respondenti nemusí nikam docházet

Snadno tak získáme rozmanitou skupinu účastníků třeba z celé republiky. A protože je jednodušší připojit se k diskuzi, jsou nižší i náklady na získání respondenta.

Výpovědi nejsou zkreslené ostatními

Dokud se respondent k tématu nevyjádří, nevidí odpovědi ostatních. Vždy musí nejprve sdílet svůj postoj a pak už může reagovat na předchozí příspěvky.

Diskuze je anonymní

Účastníci diskuze se prezentují pouze přezdívkou a profilovým obrázkem. Jsou tak upřímnější a dokáží mluvit i o věcech, o kterých by se v běžné diskuzi mohli stydět mluvit. 

Klient je součástí diskuze

Tým klienta má do výzkumu po celou dobu přístup a může skrze moderátora ovlivňovat témata. Navíc si odnese hlubší znalost svých zákazníků.

Pro řízení Online focus group jsme si vyvinuli vlastní nástroj, který pronajímáme třetím stranám. Podívejte se, jak vypadá prostředí diskuze.

Využití metody

OFG pomáhá budovat značky, vytvářet lepší kampaně, autentický obsah a přinášet inovace

Lepší značky

Poznání skrytých motivací a tužeb vám pomůže lépe nastavit značku: od jejího obsahu, přes výhody po komunikaci.

Kampaně postavené na vhledech

Každý chce mít kampaně, které u zákazníků rezonují. Klíčem je dobrý vhled, který často nevznikne v zasedačce.

Obsah, který funguje

Vytvářet obsah, na který zákazníci nereagují, se dost prodraží. Přitom stačí dobře poznat jejich potřeby.

Inovace na všech frontách

Inovace musí reflektovat potřeby zákazníků. OFG vám napoví, o co by vaši zákazníci mohli mít zájem.

Online focus group není univerzální výzkumnou metodou, a pokud nebude pro váš účel vhodná, řekneme vám to.

Postup realizace

Realizace OFG zabere přibližně 6 týdnů

5

1. Pochopení vaší situace

Celý projekt začíná výzkumným zadáním. Potřebujeme pochopit vaší situaci a co přesně bychom měli v diskuzi zjistit. Zajímá nás také, co by se mělo na základě zjištěných informací změnit.

5

2. Design výzkumu

Potom vymyslíme, jak bude diskuze vypadat: kdo je ideální účastník a kde ho získáme, jaká by měla být témata i to, jaké bude načasování a cena celého projektu. To si společně odsouhlasíme.

5

3. Získání a výběr respondentů

Pak začneme získávat a vybírat vhodné respondenty. Do výzkumu má smysl zapojit 15 až 25 lidí. Snažíme se, aby byli co nejvíce různorodí. Chceme rozmanité názory, lidi z různých krajů, s různými zájmy nebo vztahy k produktu.

5

4. Začátek diskuze

Jakmile vybereme lidi, kteří se s námi chtějí na dané téma bavit, pozveme je do naší diskuzní aplikace, kde už na ně čeká první z přibližně deseti témat. Vám pošleme přístupy, abyste mohli do diskuze nahlížet, mít svůj přímý kontakt se zákazníky a mohli přinášet podněty.

5

5. Moderování diskuze

Zhruba každý den pak zveřejňujeme nové téma a účastníci jsou vyzváni k zapojení se do diskuze. Moderátor navíc podle vývoje diskuze přidává doplňující otázky a doptává se na detaily.

5

6. Vyhodnocení diskuze

Po ukončení diskuze ji začneme vyhodnocovat. Respondenti dostanou své odměny a my připravíme shrnutí všech poznatků, které doplníme citáty z diskuze. Dostanete od nás také soubor se všemi příspěvky.

Ukázka výstupů

Cena a další kroky

OFG zrealizujeme od zadání pod finální workshop

Níže jsme připravili dvě varianty výzkumů online focus group. Tyto varianty slouží primárně pro vaši představu. Pro každý projekt pak připravujeme variantu na míru dané situaci.

Malá Online focus group

Pro jednoduchá témata
63 400 Kč
  • Délka trvání 7 dní
  • 5 témat
  • Max. 500 počet příspěvků
  • 10 reportovaných zjištění
  • 12 počet respondentů (garance)
  • Zahrnuje úvodní a závěrečný workshop

Připraveni poznávat zákazníky?

Napište nám a pobavíme se, zda a jak vám může Online focus group pomoct.

reference

Nejraději pracujeme pro středně velké firmy, kterým záleží na výsledku

Makevision pro nás zajišťoval výzkum Online focus group mezi velmi specifickou a nutno podotknout i komplikovanou cílovou skupinou. A můžu jedině ocenit jejich přístup k této CS a jejich osobní nasazení při řešení otázek s tím spojených. Velký dík!

Lenka Černá

ředitelka, Annonce

S Queensem jsme na trhu více než dekádu a za tu dobu jsme si mockrát mysleli, že víme, jak naši zákazníci přemýšlí. Jistí jsme si tím ale nikdy nebyli. Jsme rádi, že nám kluci z Makevisionu pomohli se ve spoustě věcí utvrdit a řadu nových témat otevřít. Oceňuji zejména rychlost, přesnost a technicky transparentní řešení, které nám umožňovalo nahlížet pod pokličku po celou dobu výzkumu.

Adam Šitavanc

Head of Queens

Forma výzkumu mě příjemně překvapila, co musíme pracně dohledávat na internetových diskusích, zde bylo přehledně na jednom místě, a s možností sledovat online postupné reakce na otázky. Velmi také oceňujeme přehlednost a jednoduchost zpracování a interpretace výsledků z výzkumu.

Lenka Novotná

jednatelka, Plastia