Tento článek jsme původně sepsali pro Forbes.cz.
V době, které vládnou data, webová analytika a personalizovaný obsah, mají firmy o svých zákaznících tolik dat, že nevědí, co s nimi.
Troufám si tvrdit, že jim to přináší falešnou jistotu v tom, že své zákazníky mají přečtené. A to přináší další problémy: nové produkty, o které ve skutečnosti nikdo nemá zájem, služby, které reálně neřeší žádné potřeby, nebo kampaně, na které nikdo neslyší.
Dnes nám nechybí možnost něco analyzovat. Jak ale počet zákazníků i zaměstnanců narůstá, s tím, jak se podnikání přesouvá na internet a automatizuje, ubývá firem, které doopravdy znají své zákazníky a umějí odhalit skryté důvody, které ovlivňují, jak se lidé při nakupování chovají a rozhodují.
Hluboké poznání zákazníka se ale neztrácí jen kvůli popularitě a dobré dostupnosti dat o chování lidí na internetu. Do stejné situace se můžete dostat třeba v případě, kdy zakládáte nebo kupujete firmu v oboru, který ještě neznáte.
Jako v případě trutnovské Kary, kterou letos do svého portfolia zařadil investor Michal Mička, rovněž majitel Pietro Filipi.
„Přišli jsme do úplně nového podniku, který roky nedělal žádný marketing. Značka potřebovala omladit, a proto jsme s marketingem museli začít. Měli jsme sice představu o tom, jak jsou naši zákazníci staří, zda jsou to spíše muži, nebo ženy, kolik jsou ochotni za kožené oblečení utratit, ale přesto jsme vůbec netušili, proč kůži kupují,“ říká Robert Vojáček, ředitel marketingu v Kaře a Pietro Filipi. Proto se musel pustit do hlubšího poznávání svých nových zákazníků.
0 komentářů