Během poslední doby jsme si uvědomili, že problém českých, středně velkých firem, není nedostatek nápadů. Tyhle firmy spíš trápí nedostatek lidí a špatné projektové řízení – obojí vede k tomu, že firmy rezignují na inovaci. A taky aby ne.
Vemte si motivovaný tým, který se snaží zlepšit fungování firmy, začít naplňovat strategii značky nebo se víc věnovat zákazníkům, jenže vždy narazí na to, že se u nich ve firmě nic nedotáhne. Focus na strategické cíle většinou pokazí záplatování a hašení urgentních problémů. Třeba když vypadne někdo z týmu, přijde nový šéf, který to vidí úplně jinak nebo je všude tolik zakázek a objednávek, že na nic jiného prostě není čas. A to jsou věci, na které je potřeba reagovat hned.
To pak slýcháme – nepotřebujeme nové nápady, těch máme spoustu, potřebujeme je dotáhnout.
Přesto si troufáme tvrdit, že je hodně důležité mít dostatek nápadů. A to klidně víc, než jich zvládnete realizovat. Proč?
Protože nemáte bezedné kapacity a z těch všech nápadů si potřebujete vybrat ty nejlepší. Ty nejpřínosnější pro váš byznys. Ty, které stojí na pochopení zákazníka a na dobrém vhledu. Ty, které začínají problémem, který potřebujete vyřešit.
Čím méně kapacit máte, tím důležitější je dobře vybrat, kam je nasměrujete.
0 komentářů