Na konferenci Reshoper 2020 jsme šli se záměrem inspirovat české e-shopy k tomu, aby začaly více využívat výzkumy. A to především ty, které si třeba alespoň částečně zvládnou udělat samy a které jim pomohou lépe poznat jejich (třeba i potenciální) zákazníky. Věnovali jsme se tak hloubkovým rozhovorům, online focus group a dotazníkům v reprezentativní i nereprezentativní podobě. Ukázali jsme několik případů, kdy našim klientům výzkumy pomohly, a předali jsme ke každé metodě několik rad, na co si dát při zkoumání pozor.
Zajímá vás téma online focus group (OFG)? Zaostřete na tyto zdroje
Případovka: Autostany Joyride a jak na nový produkt
V této případovce jsme se zaměřili na pochopení toho, jak potenciální zákazníci Joyridu vnímají autostany. Pro Joyride byla online focus group taky cestou, jak získat kontakt se zákazníky. Součástí této případovky je i kompletní report z diskuze.
Případovka: Kokoza a jak změnit chování lidí
Pro Kokozu jsme realizovali online focus group a segmentaci cílové skupiny za účelem pochopit, co přiměje lidi začít třídit bioodpad. Na naše výzkumy pak navazovala kampaň s ambasadory.
Přečtěte si o tom, jak se dělá online kvalitativní výzkum
Sepsali jsme pro vás sérii návodných článků, abyste zvládli sami využít OFG metodu pro svůj výzkum. Dozvíte se tak, jak vytvořit zadání i scénář, kde rekrutovat respondenty nebo jak diskuzi moderovat a vyhodnotit.
Výzkum metodou OFG od nás pro vás
Podívejte se, jak bychom postupovali, kdybyste poptali realizaci tohoto výzkumu u nás. Na této stránce se krom přínosů, dozvíte i to, na kolik vás tento typ výzkumu přijde peněz.
Pronájem aplikace Nautie pro uspořádání vlastní OFG
Podívejte se, co všechno náš nástroj umí, kde vám ulehčí práci na správě respondentů, kde při moderování a kde při vyhodnocování. Pronájem na jednorázový výzkum vás vyjde na 5 000 Kč.
Zajímají vás dotazníkové výzkumu? Pak je několik informací zase zde
Případovka: Queens a hodnota značky
Pro český obchod jsme skrze reprezentativní průzkum zkoumali, jak se daří jeho značce Queens ve srovnání s konkurencí. A podívali jsme se také na zákazníky a skrze dotazník zjišťovali třeba to, v čem by se Queens mohl zlepšit.
Šablona typických otázek do dotazníku
Ještě pod hlavičkou agentury Lovebrand jsme připravili přehled základní sady otázek, když se chcete ptát svých zákazníků třeba na to, jak vnímají vaši značku nebo jak se rozhodují při nákupu. Využijte tyto příklady pro vytvoření vlastního dotazníku.
Článek pro Forbes: Proč potřebujeme lépe poznat zákazníky?
V době, které vládnou data, webová analytika a personalizovaný obsah, mají firmy o svých zákaznících tolik dat, že nevědí, co s nimi. Troufáme si tvrdit, že jim to přináší falešnou jistotu v tom, že své zákazníky mají přečtené…